Thursday, March 7, 2013

#2 - Preparation - Baju in the making

B2B semua mesti eksaited gila kalau cakap pasal baju kahwin ni. gitewww kau! untuk B2B yang comel dan gebus mcm aku ni sudah tentu pening kepala nak fikir design apa yang sesuai untuk menyembunyikan lemak-lemak sekalian. haha. Punyalah google nak tengok design apa yang sesuai untuk badan macam aku ni, alih-alih benda lain yang aku google ;)

jubah dress ;)
ehsan Google


*baju nikah irma hasmie*
Ehsan google
 
 
Aku ada terjah few blogs ex-B2B berkenaan design dan material untuk bat baju nikah dan sanding. Based on diorang punya ideas and thought lalu aku pun mencetuskan seribu jawapan di kepala otakku *wahhh ayat* So minggu lepas aku pergi ke Jakel Jln TAR untuk cari material untuk buat baju nikah aku. Idea aku untuk baju nikah just nak buat ala2 jubah dress mcm baju nikah irma hasmie. Disebabkan ketinggian aku ni adalah satu kelebihan yang membolehkan lemak-lemak aku kabur di pandangan mata manusia oleh itu decide untuk buat jubah dress untuk nikah Simple je. aku beli kain satin, chiffon dan border lace utk baju nikah aku. untuk jahitan manik of course aku akan suruh kak ipar aku jahitkan. mihmihmih~

*design baju kurung moden*
ehsan Google

Minggu lepas jugak aku dh setel deposit andam dan bincang secara lanjut berkenaan dgn baju malam berinai dan baju sanding. Warna tema untuk bersanding nnt ialah warna emerald green. untuk sanding aku just nak pakai baju kurung moden je. simple and nice ;)

*emerald green ke ni?*
ehsan Google

Another thing, kad kahwin aku pun dah siap. Weee.. tinggal nak ambil je dari vendor. Excited excited! Minggu  ni jugak aku nak pergi kursus kahwin. Haihhh so apa proress preparation korang pulak? kongsilah...

4 comments:

  1. Wahhhh pantasnye! Hani pun kad da siap,tgl doorgift, PA system je xde lagi :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. setel dulu mana yg sempat.. kite pun nak buat doorgift je nnt.. ayuh! semangat! hihi

      Delete
  2. hai.. jom lawat blog Yong. I'm new blogger.
    http://akuhanyagadiskampung.blogspot.com/

    btw.. yong pun dah beli kain utk buat baju nikah, hjg mggu ni baru nak g antar kat tukang jahit

    ReplyDelete
  3. eh bila kawen nye nih? good luck on your preparation dear :-)

    ReplyDelete